Veelgestelde vragen

 

Genodigden

  • Wanneer dient besloten te worden wat er met de as gaat gebeuren?

    De asresten van een overledene worden door het crematorium geborgen in een urn. Deze urn dient, zoals vastgesteld in de Wet op de Lijkbezorging, voor de termijn van één maand in de algemene nis van het crematorium bewaard te blijven. Binnen deze termijn van vier weken na de crematiedatum ontvangt de opdrachtgever een informatiepakket aangaande de vele mogelijkheden op het gebied van de asbestemming. Met het informatiepakket beoogt de Stichting bij te dragen aan het kunnen maken van een weloverwogen asbestemmingskeuze door nabestaanden. De eerste zes maanden na de crematie kan de urn kosteloos in de algemene nis van het crematorium blijven staan. Wanneer uitgebreider en/of persoonlijk informatie ontvangen wenst te worden kan daarvoor, geheel vrijblijvend, een afspraak worden gemaakt met de afdeling asbestemming.

  • Welke bestemming kan ik aan de as geven?

    De Stichting biedt vele mogelijkheden om een bestemming te geven aan de as. In de brochure van de afdeling asbestemming staan de verschillende mogelijkheden beschreven. Deze brochure kunt u hier raadplegen.

  • Is er op de locatie een ringleiding aanwezig?

    In al onze aula’s is er een ringleiding aanwezig.

  • Zijn er op de locatie aangepaste toiletten voor minder valide?

    Onze locaties beschikken over aangepaste toiletten voor minder valide.

  • Kan ik op de locatie gebruik maken van een verschoontafel voor baby’s?

    Al onze locaties beschikken over een afgesloten ruimte waar u de baby kunt verschonen. U kunt hiernaar vragen bij onze medewerkers.

  • Zijn er voldoende parkeerplaatsen?

    Al onze locaties beschikken over voldoende parkeerplaatsen. Op deze parkeerplaatsen kunt u gratis parkeren.

  • Zijn er op de parkeerplaats laadpalen aanwezig?

    Wij beschikken nog niet over laadpalen op onze parkeerplaatsen.

  • Zijn de locaties bereikbaar met het openbaar vervoer?

    Onze locaties zijn met openbaar vervoer te bereiken. Voor meer informatie kunt u de routebeschrijving op onze site raadplegen.

  • Is er op de locatie een fietsenstalling aanwezig?

    Onze locaties beschikken over een (overdekte) fietsenstalling.

  • Is er een rolstoel aanwezig?

    Op al onze vestigingen is een rolstoel aanwezig. Indien u hiervan gebruik wenst te maken dan graag vooraf de rolstoel reserveren.